Käännöskielet
Valikko

Sisällöntuotanto

Sisällöntuotanto sisältää sosiaalisen median tekstien sekä mainostekstien, lehdistötekstien ja kuluttajatekstien laatimista. Sosiaalisen median tekstejä ovat sosiaalisen median päivitykset, twiitit ja blogikirjoitukset. Mainontatekstejä ovat esimerkiksi iskulauseet, mainosviestit, tiedotusmateriaalit ja esitteiden tekstit. Lehdistötekstejä ovat lehdistötiedotteet ja artikkelit, asiakaslehdet ja uutiskirjeet. Kuluttajateksteihin lukeutuvat käyttöohjeet, oppaat ja ohjeet. Teemme aina parhaamme varmistaaksemme, että kirjoittamisen tuloksena syntyy yksinkertainen ja selkeä ohjekirja tai mieleenpainuva ja kattava blogiteksti, jota jaetaan runsaasti.

sisällöntuotanto

Millaisia tekstipalveluita tarjoamme?

Transly on teksti- ja käännöstoimisto, joka tarjoaa kattavia käännöspalveluita. Tämä tarkoittaa sitä, että tarjoamme käännöspalveluita monille eri kielipareille, erilaisia editointipalveluita, copywriting-palveluita, uudenlaisia digitaalisia tekstipalveluita ja asiakkaan pyynnöstä myös tekstipalveluihimme liittyviä lisäpalveluita, kuten taittoa ja verkkosuunnittelua.

Sisällöntuotantopalvelumme on jaettu kolmeen ryhmään tekstityypin perusteella: copywriting, eli tekstien kirjoittaminen; tekninen kirjoittaminen; ja uudelleenkirjoittaminen. Tarjoamme sisällöntuotantoa englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi.

Mitä on copywriting?

Copywriting, eli tekstien kirjoittaminen, markkinointi- tai mainostekstien kirjoittamista. Copywritingin tuotoksena syntyy mainosteksti, joka on mainoksen kirjallinen osa. Copywritingin tarkoituksena on edesauttaa brändin tunnettuuden lisäämistä sekä synnyttää kuluttajissa toivottua käytöstä, eli yleensä ostamista, ohjelmaan liittymistä, markkinointiviestin levittämistä, jne.

Yksi sisällöntuotantopalveluistamme, jonka suosio on tällä hetkellä kasvussa, on digitaalinen copywriting. Tekstiä laatiessa digitaalinen copywriterimme huomioi kävijöiden liikkeet sivustolla, sivuston optimoinnin vaatimukset, linkitykset ja linkkien ansaitsemisen, sivustolla käytetyn ajan lisäämisen sekä sen kävijäprosentin pienentämisen, joka poistuu sivulta heti.

Mitä on tekninen kirjoittaminen?

Tekninen kirjoittaminen on teknisten asiakirjojen laatimista. Tekninen kirjoittaminen pitää sisällään käyttöohjeiden laatimista, oppaiden luomista ja tuotekuvausten kirjoittamista. Tekninen kirjoittaja on sanataituri, jolla on hyvät loogisen ajattelun taidot ja joka työskentelee yhdessä kanssanne varmistaakseen, että käyttöohjeenne ovat ymmärrettäviä, oppaanne selkeitä ja tuotekuvauksenne kattavia.

Vaikka käyttöohjeet ovat usein insinöörien laatimia, oppaat suunnittelijoiden luomia ja tuotekuvaukset jo ylikuormitettujen markkinointitiimien tekemiä, yritykset hyödyntävät yhä enemmän teknisen kirjoittajan palveluita. Ammattitaitoisen kirjoittajan tuoma panos teknisen tekstin laadintaan on välttämätöntä, varsinkin kun kyseessä ovat tärkeät tekstit, joita käännetään muille kielille ja jaetaan verkossa.

Mitä on uudelleenkirjoittaminen?

Uudelleenkirjoittaminen on sopiva vaihtoehto silloin, kun tekstiin halutaan tehdä kattavia muutoksia tai se halutaan kirjoittaa kokonaan uusiksi. Uudelleenkirjoittaminen on copywritingia halvempaa, sillä se ei yleensä edellytä uuden, luovan idean keksimistä. Uusi teksti muotoillaan vanhan rajoissa.

Uudelleenkirjoittaminen saattaa olla tarpeen, jos tekstiin halutaan enemmän kehotuksia ryhtyä toimeen, vähemmän ammattikieltä tai täysin erilainen rakenne tai kirjoitustyyli. Aloitamme aina muotoilemalla asiakkaan kanssa tavoitteen, kun ryhdymme kirjoittamaan tekstiä uudelleen. Tarjoamme myös äänitiedostojen transkriptiota, eli ääni- tai videotallenteiden muokkaamista kirjalliseen muotoon, sekä päin vastoin – ääniversion luomista tekstistä.

Miten copywriter valitaan?

Jokainen copywriter on erilainen. Sopivaa copywriteria valittaessa on otettava huomioon oman brändin arvot. Käytössämme on sekä hassuttelevia että vakavia copywritereita, jotka kirjoittavat niin epämuodollisella kuin muodollisellakin tyylillä. Työskentelemme englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi kirjoittavien tekstin laatijoiden kanssa. Voit valita sopivan copywriterin kirjoitustyylin perusteella. Yhteistyömme alkaessa tarjoamme esimerkkejä eri kirjoittajien kirjoitustyyleistä, joista voit valita sinulle parhaiten soveltuvan. Seuraavaksi suoritetaan lyhyt testitehtävä valitsemastanne aiheesta. Tämän jälkeen voit valita teille sopivimman copywriterin.

Millaisia tekstejä kirjoitamme?

Alalla olomme aikana olemme kirjoittaneet monenlaisia tekstejä aina innovatiivisten laitteiden käyttöohjeista verkkokauppojen tuotekuvauksiin. Viime aikoina verkkosivujen optimoidun sisällön tilausten määrä on ollut runsaassa kasvussa. Digitaalisilla copywritereillamme on tarvittava koulutus ja kokemusta optimoitujen verkkotekstien luomisesta. Laadimme myös mainonta- ja tiedotusmateriaalia sekä esitteiden ja lehtisten tekstejä. Muotoilemme lehdistötiedotteita ja tarjoamme lehdistötiedotteiden julkaisemiseen liittyviä lisäpalveluita. Kirjoitamme artikkeleita ja laadimme tekstejä uutiskirjeisiin ja asiakaslehtiin. Kirjoitamme myös sosiaalisen median tekstejä ja blogijulkaisuja.

Millä kielillä tarjoamme sisällöntuotantoa?

Tarjoamme sisällöntuotantoa, copywriting-palveluita, teknistä kirjoittamista ja uudelleenkirjoittamista ensisijaisesti englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi, vaikkakin olemme toimittaneet sisällöntuotantoa myös muilla kielillä.

Jos tarvitset sisällöntuotantoa jollakin toisella kielellä, lähetä meille sähköpostia. Otamme sinuun yhteyttä pikaisesti ja kerromme, kykenemmekö tuottamaan sisällöntuotantoa haluamallanne kielellä, sekä millaisella aikataululla ja hinnoittelulla kykenemme sitä mahdollisesti tarjoamaan. Vieraskieliset copywriterimme kirjoittavat aina äidinkielellään. Käyttämällä copywriteria, joka puhuu kohdekieltä äidinkielenään, voimme varmistaa että lopullinen teksti on virheetön ja soljuva, ja että siinä huomioidaan kaikki kyseisen kielialueen vivahteet.

Miten sisällöntuotannon hinta muodostuu?

Sisällöntuotannon hintaan vaikuttaa moni asia: sisältääkö tehtävä copywritingia vai teknistä kirjoittamista, mitä alaa teksti käsittelee, mikä lähtökieli on, mikä on tekstin tyyli ja määrä, yhteistyön pituus ja se, onko copywritingin lisäksi tarvetta lisäpalveluille, kuten tekstin syötölle ja muotoilulle.

Sosiaalisen median tekstien kirjoittamisen hinta on eri kuin käyttöohjeen laatimisen hinta, sillä näissä töissä sisällön luomiseen tarvittavan työn määrä on aivan eri. Käyttöohjeen laatimista varten kirjoittajan on usein tavattava asiakas sekä käytettävä itse käyttöohjeessa kuvailtavaa tuotetta tai laitetta, kun taas valmis blogiteksti pitää yleensä syöttää verkkoalustalle ja varustaa valikoiduilla tai varta vasten otetuilla kuvilla tai videoilla.

Miten sisällöntuotantopalveluiden tilaaminen tapahtuu?

Jos haluat tilata copywriting-palveluita, lähetä meille sähköpostia. Kuvaile työtehtävä mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja anna tiedot lopullisen tekstin halutusta kielestä, määräajasta ja käyttötarkoituksesta. Tämän jälkeen projektipäällikkömme ottaa yhteyttä ja esittää lisäkysymyksiä tai lähettää tarjouksen sisällöntuotantotyöstä. Jos olet tyytyväinen hintaan, määrittelemme soveltuvan kirjoitustyylin.

Pidempää tekstiä tilattaessa copywriter kirjoittaa ensin tekstistä yhden sivun, josta pyydämme sinulta palautetta. Kun saamme sinulta vahvistuksen tilauksesta, teetämme tekstin loppuosan. Kun copywriter on saanut kirjoitustyönsä valmiiksi, teksti siirretään editoijalle. Editoijan suorittamien korjausten jälkeen teksti tarkastetaan toimitusta varten, minkä jälkeen lopullinen versio lähetetään takaisin sinulle. Jos tarvitset muita palveluja, kuten tekstin syöttöä tai design-palveluita, prosessi pitenee vastaavasti.

Kannattaako verkkosivujen sisältö tilata vai koota itse?

Niin suuret kuin pienet yritykset pohtivat sitä, kannattaako verkkosivujen sisältö tilata vai kirjoittaa itse. Verkkosivujen tekstien tilaaminen ammattikirjoittajilta säästää aikaa ja takaa erinomaiset tulokset.

Suurin huolenaihe verkkosivujen sisältöä tilattaessa on se, että uudet kirjoittajat eivät välttämättä ymmärrä yrityksen tyyliä tai kykene korostamaan tuotteiden vahvuuksia. Tämä pelko on perusteeton. Ennen jokaisen projektin aloittamista annamme esimerkkejä copywriteriemme kirjoitustyyleistä, joten voitte valita parhaiten soveltuvan kirjoittajan itse. Copywritereillamme on myös runsaasti kokemusta verkkosivujen tekstien laatimisesta. Lisäksi olemme luoneet runsaasti materiaalia – haastattelukysymyksiä, lomakkeita ja kyselykaavakkeita – kerätäksemme tarvitsemamme tiedot ennen kirjoittamisen aloittamista. Tämä työskentelytapa verkkosivujen sisällöntuotannossa on osoittautunut toimivaksi ja tuottaa aina parhaat tulokset.

PYYDÄ TARJOUS.
SAAT VASTAUKSEN JO KAHDEN TUNNIN SISÄLLÄ!!

OTA YHTEYTTÄ, HALUAISIMME KUULLA SINUSTA


Älä unohda lisätä sähköpostiosoitettasi ja tiedostojasi, ja muista lähettää viestisi. Me odotamme.