Käännöskielet
Valikko

Verkkosivujen kääntäminen ja optimointi

Verkkosivujen kääntäminen (sivuston lokalisointi) on käännöspalvelua, joka suunnitellaan asiakkaan tarpeiden mukaan. Optimoitu sivusto perustuu teksteihin, jotka täyttävät tietyt SEO-säännöt. Meillä on osaamista sivustojen kääntämisestä ja sen SEO-ominaisuuksien muokkaamisesta toisille kielille. Tuotamme myös sivustoille sisältöä englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi sekä käännämme näille kielille nykyisten SEO-sääntöjen pohjalta. Lisäksi tarjoamme sivustojen optimointipalveluita – avainsana-analyysiä, sivustojen sisällöntuotantoa, SEO-editointia, SEO-sisällönmuokkausta jne. – myös muilla kielillä. SEO-kääntäjämme, copywriterimme ja editoijamme noudattavat SEO-maailman uusimpia ohjeita ja tekevät parhaansa, jotta sivustonne käännös on verkkohaun hakutulosten kärkipäässä.

verkkosivujen kääntäminen

Mitä on verkkosivuston optimointi – SEO?

Verkkosivuston optimointi on luonnollisen liikenteen ohjaamista sivustolle hakukoneiden kautta. Luonnollinen liikenne tarkoittaa kävijöitä, joita ei ole saatu maksettujen mainosten kautta (esim. käyttämällä Google AdWordsia). Pohjimmiltaan kyse on siitä, että sivustosi saadaan Googlen, Bingin, Yahoon ja Yandexin hakukoneiden ensimmäisille luonnollisille hakutulossijoille.

Tämä saavutetaan käyttämällä useita eri tekniikoita. Vain kärkisijoilla esiintyville sivustoille voidaan taata merkittävästi liikennettä. Tärkeä osa sivuston optimointia on sisällöntuotanto, jossa tiedot jäsennellään tavalla, jonka avulla hakurobotit kykenevät erottelemaan ja tunnistamaan ne.

Miksi on tärkeää optimoida vieraskielinen sivusto?

Jokainen kielialue on erilainen. Verkkosivuston optimointi perustuu avainsanojen ja avainsanojen kilpailijoiden analyysiin. Jos sivustosi on englanniksi ja esiintyy Googlen ensimmäisten hakutulosten joukossa, sivuston pelkkä kääntäminen ei välttämättä riitä samaan tulokseen esimerkiksi venäjäksi, suomeksi tai viroksi.

Sen sijaan on parempi aloittaa avainsana-analyysillä ja käännättää tai mukauttaa sivuston teksti uusien avainsanojen perusteella. Joissakin tapauksissa tämä voi myös vaatia täysin uuden sivun luomista. Vieraskielisille sivustoille on yleensä tärkeää myös luoda uutta sisältöä, sillä kielialue saattaa olla erilainen, samaa aihetta käsitteleviä sivustoja saattaa olla useampia ja täten kilpailu samoista avainsanoista on kovempaa. Siksi on tärkeää optimoida sivustosi käännetty sisältö, jotta hakutulosten kärkeen päädytään myös vieraskielisissä hakutuloksissa.

Miten saat vieraskielisen sivuston Googlen hakutulosten kärkisijoille?

Jotta voidaan varmistaa että vieraskielinen sivustosi esiintyy parhaissa hakutuloksissa, sivuston käännöksen sisältö on optimoitava. Sivuston optimointi pelkästään englanniksi ei riitä onnistumiseen Viron, Venäjän tai Suomen markkinoilla.

Avainsanojen ja kilpailijoiden avainsanojen analyysi pitäisi tehdä myös kaikille muille kielille, olemassa olevat tekstit pitäisi mukauttaa tai uutta sisältöä pitäisi luoda toisen kielialueen avainsanojen perusteella. Jotta sivustosi menestyisi esimerkiksi Venäjän kielialueella, sivustollesi on luotava huomattavasti enemmän sisältöä kuin suomenkieliselle sivustolle, sillä venäjänkielisessä verkossa on yksinkertaisesti huomattavasti enemmän kilpailua – samoista avainsanoista kamppailevat kymmenet tuhannet sivustot.

Vaikka saatatkin viroksi selvitä käyttämällä laajempia avainsanoja, saattaa olla viisaampaa valita tarkempia avainsanoja englanniksi. Tiettyjen avainsanojen, joiden kohdalla kilpailu on vähäisempää, käyttäminen on varteenotettava vaihtoehto suurimääräiselle ja usein loputtomalle sisällöntuotannolle.

Mitä sivuston optimoinnin säännöllinen yhteistyö sisältää?

Sivuston sisällön optimointia varten tarjoamme myös säännöllisen yhteistyön mahdollisuutta. Tämä tarkoittaa, että käännämme sivustosi, muokkaamme olemassa olevaa sisältöä tai luomme uutta sisältöä toisella kielellä, tarjoamme haluttaessa säännöllistä sisällöntuotantoa (esim. blogikirjoitusten kirjoittamista), tarkkailemme sivustosi avainsanojen sijoittelua eri kieliversioissa sovituin aikavälein ja laajennamme sivustoasi monikielisellä sisällöllä sisältösuunnitelman mukaisesti.

Tällainen sisällön optimointi on tehokkainta, jos sivustosi on jo käännetty muille kielille ja haluat saada mahdollisimman paljon luonnollista liikennettä hakukoneiden kautta. Säännölliset sisältöpäivitykset auttavat sivustoasi saavuttamaan paremman aseman ja kasvattamaan englannin-, venäjän-, suomen- ja vironkielisen sekä muiden vieraskielisten versioiden sisällön määrää jatkuvasti. Tämä takaa paremman näkyvyyden kaikilla markkinoilla.

Miten verkkosivujen kääntämisen tilaamisessa edetään?

Jos haluat tilata verkkosivujen käännös- (verkkosivujen lokalisointi) ja optimointipalveluitamme, lähetä meille sähköpostia. Kuvaile lyhyesti optimointimenetelmiä, joita olette tähän mennessä käyttäneet, mitä olette saavuttaneet tällä tavalla, mitkä ovat sivustonne optimoinnin tavoitteet ja kohderyhmänne. Lisäksi ilmoita kielet, joille sivusto on tarkoitus kääntää. Projektipäällikkömme ottaa sinuun yhteyttä lisäkysymysten osalta tai tarvittaessa lähettää täytettäväksesi lomakkeen.

Kun alkutehtävä on selvä, saat tarjouksemme sivuston käännös- ja optimointipalvelusta. Kun olet vahvistanut hinnan, käännämme sivustonne ja esitämme ehdotuksia sivustonne sisällön optimointiin liittyen. Saatuamme vahvistuksen toteutamme nämä ehdotukset sivustollanne.

Millä kielillä tarjoamme verkkosivujen käännös- ja optimointipalveluita?

Tarjoamme verkkosivustojen käännös- (lokalisointi) ja optimointipalveluita ensisijaisesti englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi. Voimme kuitenkin tarjota sivustojen optimointia myös muilla kielillä. Lähetä meille tarjouspyyntö saadaksesi tarjouksen vieraskielisen sivuston sisällön optimoinnista.

Mitä on avainsana-analyysi?

Avainsana-analyysi koostuu tärkeimpien avainsanojen listaamisesta huomioiden toiminta-alan, asiakasprofiilin, kilpailun sekä tarjoamanne tuotteet tai palvelut. Avainsana-analyysi on avainsanastrategian perusta. Avainsana-analyysin laajuus voi vaihdella kymmenestä tuhanteen tärkeään sanaan ja ilmaisuun riippuen kieliparista, avainsanastrategiasta ja tavoitteistanne.

Tarjoamme avainsana-analyysia englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi. Olemme suorittaneet avainsana-analyysia myös muilla kielillä. Kutakin kieliparia hoitaa SEO-asiantuntija, jolle kohdekieli on äidinkieli. Kohdekielen sujuvan hallinnan ja runsaan sanavaraston lisäksi SEO-asiantuntija tuntee myös kieli- ja kulttuuriympäristön sekä markkinatilanteen. Äidinkielenään kohdekieltä puhuvan asiantuntijan käyttämisen avulla voimme tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua vieraskielisen avainsana-analyysin saralla.

Mitä on SEO-copywriting?

SEO-copywriting on paras tapa parantaa sivuston myyntiä ja näkyvyyttä. SEO-copywriting yhdistää copywritingin ja kaikkien sivuston näkyvyyttä kohentavien strategioiden (SEO) parhaat puolet. Toisin sanoen SEO-copywriting tarkoittaa viimeisteltyjen, SEO-seikat huomioivien myyntitekstien luomista.

Tekstin SEO-ominaisuudet houkuttelevat kävijöitä sivustollesi, kun taas copywriting-menetelmät kannustavat kävijöitä tilaamaan palveluitasi tai tekemään ostoksia. Näiden näkökulmien yhdistelmä auttaa kasvattamaan sivuston kautta tehtyjen tilausten määrää huomattavasti.

Tarjoamme SEO-copywritingia englanniksi, venäjäksi, suomeksi ja viroksi. Copywriterimme ovat ajan tasalla jatkuvasti muuttuvista SEO-säännöistä ja tekevät parhaansa taatakseen, että sivustosi tekstit houkuttelevat enemmän kävijöitä, millä varmistetaan parempi myynti.

Kuinka kauan verkkosivujen kääntäminen ja optimointi kestää?

Riippuen hankkeen luonteesta ja tavoitteista, verkkosivujen kääntäminen ja optimointi voi kestää viidestä päivästä viiteen kuukauteen. Parhaan tuloksen saavuttamiseksi sivusto on syytä optimoida säännöllisesti päivittämällä sivustolla olevaa sisältöä ja lisäämällä jatkuvasti uutta sisältöä.

Sivuston säännöllistä optimointia suositellaan erityisesti silloin, jos toimitte aktiivisesti runsaasti kilpailua sisältävässä englanninkielisessä verkossa. Jos kyseessä on venäjän- tai suomenkielinen sivusto, säännöllinen päivitys on oleellista jos kilpailu avainsanoista on runsasta.

Kuinka paljon veloitamme verkkosivujen kääntämisestä ja optimoinnista?

Verkkosivujen kääntämisen hinta riippuu kohdekielestä, sivuston sanamäärästä ja liiketoiminnan alueesta.

Sivuston optimointipalvelun lähtöhinta on 900 euroa. Projektin koosta riippuen hinta voi olla huomattavasti suurempi. Sisällön määrän lisäksi optimoinnin hinta riippuu myös kielestä, avainsanalistan pituudesta, avainsanojen senhetkisestä kilpailutilanteesta, toimialasta sekä yhteistyösopimuksen pituudesta.

Pitkän aikavälin yhteistyösopimuksissa tarjoamme houkuttelevan alennuksen. Mitä tulee sisällöntuotantoon ja optimointiin, on hyvä pitää mielessä se, että sisällöntuotantoon sijoittaminen luo arvoa useille vuosille, ja sisällön määrän kasvaessa olemassa olevia sisällöllisiä resursseja vahvistetaan jatkuvasti.

PYYDÄ TARJOUS.
SAAT VASTAUKSEN JO KAHDEN TUNNIN SISÄLLÄ!!

OTA YHTEYTTÄ, HALUAISIMME KUULLA SINUSTA


Älä unohda lisätä sähköpostiosoitettasi ja tiedostojasi, ja muista lähettää viestisi. Me odotamme.